2010 : Becsey Zsuzsa: Rózsaszín nyúl
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 42 43 44 45 46 47

Becsey Zsuzsa: Rózsaszín nyúl

Leírás

„Vannak dolgok, amik csak egyszer vannak az életben, és vannak örök nyomok. Míg a mesékre érvényes, egyszer volt, hol nem volt... még ha egészen máshogy is volt, régen volt, a rajzok szinte változatlanul kísérnek. A nyelv sajátossága, hogy örökké változik velünk, ahogy mi is alakulunk, míg a vonalak folyamatosan ugyanúgy tekerednek testünkön, testünkből. Akkor is, ha ez a test változik, ahogy arcunk, az idő, a kötél, a tekergő vonalak változatlanok.” (Becsey Zsuzsa)


 Becsey Zsuzsa képzőművész, grafikus-vizuális kommunikációs tervező, animációs rendező, tanár, kiadványszerkesztő Sepsiszentgyörgyön született 1969-ben. 20 évet élt szülővárosában, és 20 éve él Budapesten. 

 A Nyúl testvérkötet a szerző első megjelent könyvei, 20 év termése. 
 Becsey Zsuzsa maga írja, rajzolja, szerkeszti és nyomdára előkészíti könyveit. 

 A kezdeti mesék 1996-ban az MSZSZ Irka-Iroda irodalmi alkotói ösztöndíjában részesültek, majd 2009-ig az írások fokozatosan újakkal bővültek. 
 Első meséből 1997-ben a Magyar Mozgókép Alapítvány és a Varga Stúdió Minores Alapítvány támogatásával rajzfilm készült. 
 A második mese, Rózsaszínnyuszi és Fekete fogú farkú s kezű története, azaz: NYUSZI ÉS FARKAS 2002-ben az NKA Mozgókép Kollégium forgatókönyvírói támogatásában részesült, a film azonban nem készült el. 

 Saját szerkesztésű könyve: Gulyás Tamás – Becsey Zsuzsa: Láncszemek, 2008, megjelent a Pannon Tükör művészeti könyvek sorozatban. 

 Becsey Zsuzsa anyagkezelése képzőművészre vall. Az egyik oldalon a képzőművész anyagkezelése, a másikon a költőé. Könyveiben a baloldal az írásé, míg jobb a képzőművész területe. Meseszerű a kettő kapcsolata. Kettősség és egység. 
 Ha összefoglalhatnám, azt mondanám: szerencsés találkozás. 

(Barna Róbert, 2010)

 A mese szép és tiszta. Minden kis történés tele van bizonytalansággal, végtelen finomsággal és szeretettel. Semmi sem biztos a történetben, csak az, hogy két lény találkozik egymással. Nagyon ügyelnek arra, hogy ne zavarják, ne bántsák meg egymást, hogy tiszteletben tartsák egymás vágyait, egymás belső világát. Jól példázza ezt a film utolsó mondata: „És fehérnyuszi búcsúzóul még kezet fogott volna.” 

(Varga Csaba, 1997)

 Impresszionista, víziószerű, más tudatállapot, álom-lebegés-tűnődés, melankolikus, mintha nem minden tudati lenne. 

 Kellemes ahogy tapogatózik a szöveg, saját nyomán halad, 
 mintha anyagát keresné, morfondíroz, hogy akkor most mi legyen 
 és mi van a világgal? 

(Tóth Krisztina, Íróakadémia Költőszeminárium, 2006–2007)

 

Mézesmadzag

Kattintson ide a kötet pár oldalas ízelítőjéért!

 


Ár
Alap ár adóval együtt:1800 Ft
Fogyasztói ár:1440 Ft
Kedvezmény:360 Ft

Szöveggondozó Kovács Ildikó
Nyomdai kivitelezés Codex Print Nyomda
ISBN 978 963 263 167 7
Terjedelem 120 oldal