01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Becsey Zsuzsa: Rózsaszín nyúl

Leírás

„Vannak dolgok, amik csak egyszer vannak az életben, és vannak örök nyomok. Míg a mesékre érvényes, egyszer volt, hol nem volt... még ha egészen máshogy is volt, régen volt, a rajzok szinte változatlanul kísérnek. A nyelv sajátossága, hogy örökké változik velünk, ahogy mi is alakulunk, míg a vonalak folyamatosan ugyanúgy tekerednek testünkön, testünkből. Akkor is, ha ez a test változik, ahogy arcunk, az idő, a kötél, a tekergő vonalak változatlanok.” (Becsey Zsuzsa)


 Becsey Zsuzsa képzőművész, grafikus-vizuális kommunikációs tervező, animációs rendező, tanár, kiadványszerkesztő Sepsiszentgyörgyön született 1969-ben. 20 évet élt szülővárosában, és 20 éve él Budapesten. 

 A Nyúl testvérkötet a szerző első megjelent könyvei, 20 év termése. 
 Becsey Zsuzsa maga írja, rajzolja, szerkeszti és nyomdára előkészíti könyveit. 

 A kezdeti mesék 1996-ban az MSZSZ Irka-Iroda irodalmi alkotói ösztöndíjában részesültek, majd 2009-ig az írások fokozatosan újakkal bővültek. 
 Első meséből 1997-ben a Magyar Mozgókép Alapítvány és a Varga Stúdió Minores Alapítvány támogatásával rajzfilm készült. 
 A második mese, Rózsaszínnyuszi és Fekete fogú farkú s kezű története, azaz: NYUSZI ÉS FARKAS 2002-ben az NKA Mozgókép Kollégium forgatókönyvírói támogatásában részesült, a film azonban nem készült el. 

 Saját szerkesztésű könyve: Gulyás Tamás – Becsey Zsuzsa: Láncszemek, 2008, megjelent a Pannon Tükör művészeti könyvek sorozatban. 

 Becsey Zsuzsa anyagkezelése képzőművészre vall. Az egyik oldalon a képzőművész anyagkezelése, a másikon a költőé. Könyveiben a baloldal az írásé, míg jobb a képzőművész területe. Meseszerű a kettő kapcsolata. Kettősség és egység. 
 Ha összefoglalhatnám, azt mondanám: szerencsés találkozás. 

(Barna Róbert, 2010)

 A mese szép és tiszta. Minden kis történés tele van bizonytalansággal, végtelen finomsággal és szeretettel. Semmi sem biztos a történetben, csak az, hogy két lény találkozik egymással. Nagyon ügyelnek arra, hogy ne zavarják, ne bántsák meg egymást, hogy tiszteletben tartsák egymás vágyait, egymás belső világát. Jól példázza ezt a film utolsó mondata: „És fehérnyuszi búcsúzóul még kezet fogott volna.” 

(Varga Csaba, 1997)

 Impresszionista, víziószerű, más tudatállapot, álom-lebegés-tűnődés, melankolikus, mintha nem minden tudati lenne. 

 Kellemes ahogy tapogatózik a szöveg, saját nyomán halad, 
 mintha anyagát keresné, morfondíroz, hogy akkor most mi legyen 
 és mi van a világgal? 

(Tóth Krisztina, Íróakadémia Költőszeminárium, 2006–2007)

 

Mézesmadzag

Kattintson ide a kötet pár oldalas ízelítőjéért!

 


Ár
Alap ár adóval együtt:1800 Ft
Fogyasztói ár:1440 Ft
Kedvezmény:360 Ft

Szöveggondozó Kovács Ildikó
Nyomdai kivitelezés Codex Print Nyomda
ISBN 978 963 263 167 7
Terjedelem 120 oldal