Leírás és Paraméterek
Kortárs török drámák
A Török Köztársaság kikiáltása (1923) utáni évektől számíthatjuk a modern török irodalmat. Az évtizedekig tartó nyelvújítási, nyelvtisztítási folyamatban kialakult a modern irodalmi nyelv. Az első világháború, majd az azt követő Felszabadító Háború megpróbáltatásai után egy-két évvel magára talál a színház is. A színházi élet központja Isztambul. A kor szüli az új témákat: a színpadon is hangot kapnak Atatürk eszméi, a köztársaság vívmányainak dicsérete, a Felszabadító Háború és a modernizálódás szülte lelkesedés, vagy éppen a szultánság kritikája.
„Külföldi tapasztalataim alapján tudom, hogy általában nagyon keveset ismernek a török színpadi irodalomból. Az emberek tudatában itt Magyarországon is a török színházról beszélve inkább valamiféle hagyományos kép él kosztümös darabokról, melyekben feltétlenül egy pasának, egy szultánnak vagy legalább egy fezes szereplőnek kell lennie. Ezen a képen szeretnék változtatni az előadással, és bemutatni, hogy a kortárs török irodalom is létezik, és értékes művekkel képviselteti magát a nagy, világirodalmi palettán” (Mehmet Asa, rendező, 1993)
Sabahattin Kudret Aksal: A kávézóban ünnepség van
Güngör Dilmen: Mídász király fülei
Memet Baydur: A teherautó
Murathan Mungan: Mahmud és Yezida
Civan Canova: Jázminszirmok
Özen Yula: Nem hivatalos Hurrem
Semih Çelenk: A szatirikus
Megjelenés éve | 2014 |
ISBN-szám | 978 963 263 386 2 |
Terjedelem | 424 oldal |
Fordította | Tasnádi Edit |
Köszönet | A kötet megjelenését a Török Köztársaság Kulturális és Idegenforgalmi Minisztériuma által finanszírozott TEDA-projektum támogatta. ![]() |
Mézesmadzag